Du läser nu början på ett inlägg från LoveEllie - Emmys blogg om sex

när universum säger ifrån

LoveEllie - Emmys blogg om sex - 22 Feb 11 kl. 13:06

Först och främst vill jag bara göra klart att det här inte handlar om mitt ex "C" som ni som varit med från början av bloggen "känner", utan en kille jag var tillsammans med innan honom.   Det var försommar och jag hade precis tagit ett av mina svåraste belsut någonsin. Jag hade lämnat den perfekta killen som en hel del tjejer i skolan ville ha, jag hade lämnat killen som jag var hopplöst förälskad i och mitt hjärta slets i bitar. Inte nog med att mitt hjärta sa att det var fel beslut, alla runt omkring mig verkade tycka att jag var dum i huvudet som inte behöll den snygga, snälla, charmiga och vältränade killen. Fortsätt läs..

Astronomer hittar tokgammalt svart hål i Universum

Feber.se - 07 Dec 17 kl. 20:30

Från när universum var ett barn Astronomer har med hjälp av två landbaserade och ett rymdbaserat teleskop hittat vad som ska vara det äldsta svarta hålet som någonsin observerats i universum. Det enorma svarta hålet ska ha en massa motsvarande 800 stycken solar. Det svarta hålet befinner sig en så kallad kvasar som uppstod "bara" 690 miljoner år efter Big Bang.

Churchill funderade också på om vi var ensamma i universum

Nyhetspressen - 16 Feb 17 kl. 06:00

Nu publiceras för första gången Winston Churchills tankar om liv i rymden. Den vetenskapliga artikeln skrev han 1939..

Ett universum med sina egna regler

Nyhetspressen - 21 Oct 16 kl. 06:00

Betyg 4..

Miss Universum tackar för stödet efter Trumps attack

Nyhetspressen - 02 Oct 16 kl. 15:38

Före detta Miss Universum Alica Machado tackar nu på Twitter för allt stöd hon fått sedan hon blivit angripen av Donald Trump. "Jag har lidit nog i det förflutna", skriver hon..

Trumps nya överviktsattack

Nyhetspressen - 28 Sep 16 kl. 01:01

Dagen efter presidentvalsdebatten, där Trump anklagades för att ha kallat en tidigare vinnare av skönhetstävlingen Miss Universum för att vara alltför fet, kritiserade han henne igen.(TT).

[PLUS] Barnklassiker utan fart

UNDERBARACLARA - 24 Mar 16 kl. 08:01

Kjell Aukrusts fiktiva universum, där byn Flåklypa utgör centrum, är en av Norges mest folkkära...

Hubble hittar lysande stjärngiganter

UNDERBARACLARA - 18 Mar 16 kl. 11:20

I mitten av Tarantelnebulosan finns de största stjärnorna i universum. Med hjälp av rymdteleskopet Hubble har forskarna nu avslöjat ännu fler av dessa stjärngiganter. Genom att studera det ultravioletta ljus som denna stjärnhop ger ifrån sig har forskarna hittat nio stjärnor som är 100 gånger tyngre än vår egen sol.

Gravitationsvågor upptäckta

Feber.se - 12 Feb 16 kl. 07:00

Nu kan vi betrakta universum på ett nytt sätt För ett århundrade sedan förutsåg Albert Einstein att det fanns något som kallades för gravitationsvågor vilket är vågor av gravitation som sänds genom universum och nu har forskare på LIGO (Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory) kunnat bekräfta att så är fallet. Forskarna på LIGO har detekterat gravitationsvågor från två svarta hål som kolliderade för 1,3 miljarder år sedan och i september förra året nådde dessa vågor jorden. Det här innebär i korthet att vi nu fått ett nytt instrument att utforska universum med och inte längre bara behöver förlita oss på teleskop.

Fler inlägg från LoveEllie - Emmys blogg om sex

LoveEllie - Emmys blogg om sex - 02 Feb 12 kl. 19:12

LoveEllie - Emmys blogg om sex - 02 Feb 12 kl. 19:12

LoveEllie - Emmys blogg om sex - 08 Mar 11 kl. 19:12

Nu byter den här bloggen hem, till ett förhoppningsvis mycket bättre sådant! Hoppas ni hänger med!   finest.

LoveEllie - Emmys blogg om sex - 06 Mar 11 kl. 18:53

Vad gäller egentligen när det handlar om beblandning med kompisars ex och gamla ligg? Är det totalförbud från början, eller spelar det roll hur länge de var tillsammnans, hur uppbrottet var och hur länge sedan det hela hände?   Det finns inget enkelt svar.

tjejer som tänder på bögporr

LoveEllie - Emmys blogg om sex - 05 Mar 11 kl. 09:29

Fantastiska Hanna Fridén skriver har flera gånger skrivit att hon tänder på bögporr, att det är den sorterns porr som hon konsumerar. Nu har hon skrivit ett utförligt inlägg om ämnet som ni kan läsa här. Det är underligt att så många blir alldeles förskräckta av det.

tjejer som tänder på bögporr