Du läser nu början på ett inlägg från Feber.se

Sonic the Hedgehog-filmen får någorlunda okej recensioner

Feber.se - 14 Feb 20 kl. 07:20

Nu har den blåa igelkotten sprungit in på biograferna Idag har Sonic the Hedgehog premiär i USA efter det att denna försenats då man beslutade sig för att animera om Sonics utseende helt och hållet. Detta var något filmbolaget Paramount Pictures beslutade att göra efter det att den blåa igelkottens utseende i den första version av filmen sågats av fansen. De första recensionerna av filmen har nu börjat trilla in och i klippet ovan kan ni kolla in vad IGN tyckte om filmen. Filmen får lite ljumma recensioner från recensenter men verkar uppskattas av tittare som sett den än så länge enligt Metacritic. Fortsätt läs..

Sonic the Hedgehog-filmen slår intäktsrekord

Feber.se - Igår: 07:00

För filmer som baseras på spel I fredags hade Sonic the Hedgehog-filmen premiär i USA och det verkar ha varit en rulle som många var sugna på att se under dess första helg på vita duken. Under helgen så spelade Sonic the Hedgehog in 55 miljoner dollar, motsvarande lite över 530 miljoner kronor. Det gör att filmen passerar den tidigare rekordhållaren Detective Pikachu som drog in 54,3 miljoner dollar under sin öppningshelg.

Sonic the Hedgehog-filmen får hyfsade recensioner

Feber.se - 14 Feb 20 kl. 07:20

Nu har den blåa igelkotten sprungit in på biograferna Idag har Sonic the Hedgehog premiär i USA efter det att denna försenats då man beslutade sig för att animera om Sonics utseende helt och hållet. Detta var något filmbolaget Paramount Pictures beslutade att göra efter det att den blåa igelkottens utseende i den första version av filmen sågats av fansen. De första recensionerna av filmen har nu börjat trilla in och i klippet ovan kan ni kolla in vad IGN tyckte om filmen.

Puma släpper Sonic-kläder

Feber.se - 08 Feb 20 kl. 14:00

Gotta go fast Lagom till Sonic the Hedgehog-filmen har premiär har Puma släppt en ny serie kläder med Sonic-tema. Klädserien innehåller skor, t-shirts och accessoarer, allt med motiv från spelserien. Så om detta är något du går igång på så hittar du serien via länken nedan.

Kille 3D-ritar Sonic

Feber.se - 30 Jan 20 kl. 20:41

Skönt att se på, vackert resultat Den här killen heter Sanago och är mästare på att göra saker med en 3D-penna. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Wiz Khalifa gör ledmotiv till Sonic the Hedgehog

Feber.se - 24 Jan 20 kl. 15:20

Speed Me Up! Sonic the Hedgehog kommer ha premiär nästa månad, 19 februari för att vara exakt, men innan dess kan vi njuta av filmens ledtema. Det är Wiz Khalifa som tagit fram låten Speed Me Up med uppbackning från Ty Dolla $ign, Lil Yachty och Sueco the Child och en musikvideo för låten kan ni skåda ovan.

Fler inlägg från Feber.se

Skogsmurmeldjur blir kompis med odlare

Feber.se - 8 timmar sedan

Charm funkar! Jeff gillar att odla och blev rejält besviken när delar av hans skörd var uppäten. Efter ett tag satte han upp en kamera och upp dök skogsmurmeldjur.

Kolla in när Chrysler Building byggdes

Feber.se - 8 timmar sedan

Film från 1929-1930 Här får ni se lite klipp från när Chrysler Building byggdes. Det är nästan hundra år sedan nu och av naturliga skäl hade man väldigt mycket färre hjälpmedel och det var väldigt mycket handarbete. Farligt sådant.

General Motors lägger ned Holden

Feber.se - 9 timmar sedan

Märket fick leva i 164 år General Motors väljer nu att lämna marknaderna i Australien och Nya Zeeland och det innebär att man lägger ned Holden i slutet av året - en Australien-specifik biltillverkare som funnits i 164 år. Man har i och för sig inte tillverkat någon bil sedan oktober 2017 så beslutet kanske inte kom helt som en chock, men nu är det i alla fall officiellt. De design- och utvecklingsavdelningar som General Motors har i landet kommer också att avvecklas.

Fransk skidort lyfter snö med helikopter

Feber.se - 9 timmar sedan

Backar blir snöiga med hjälp av flygfotogen Som ni kanske har märkt är det inte lika mycket vinter i år som det brukar vara. I skidorten Luchon-Superbagnères vid gränsen till Spanien har man snöbrist och började då lyfta upp snö med helikopter. Något som man så klart fick kritik för eftersom en helikopter knappast är speciellt miljövänlig.

Crytek tar CryEngine till Switch med Warface

Feber.se - 9 timmar sedan

Spelet har även fått en ordentlig uppdatering Cryteks free-to-play-spel Warface har rullat stadigt sedan 2012 och nu är det dags för Switch-spelare att hoppa in i kriget. En port av spelet har släppts till Nintendos hybridkonsol och erbjuder ungefär samma upplevelse som på Playstation 4 och Xbox One, med lite grafiska ändringar och unika funktioner som drar nytta av kontrollmöjligheterna på Switch. Upplösningsmässigt kommer spelet rulla i 720p i dockat läge och i handhållet låses upplösningen till 540p.

Trailer för Formula 1: Drive To Survive Season 2

Feber.se - 10 timmar sedan

Premiär den 28 februari I somras fick vi reda på att det skulle bli en säsong två av F1-dokumentären Formula 1: Drive To Survive på Netflix. Nu har trailern för denna släppts och premiär blir det den 28 februari. Läs vidare och kommentera: https://feber.

LIFX uppdaterar sin app

Feber.se - 10 timmar sedan

App 4 kommer med ny design LIFX har idag lanserat sin nya App 4 som har börjat rulla ut till LIFX-användare världen över. Användare kommer uppleva en sprillans ny design med bättre överblick över dina smarta lampor. Den största ändringen är att Home-fliken fått delats upp i tre delar där du snabbt kan aktivera scener eller effekter, få en överblick över dina olika lampgrupperingar samt se över schemat.

Vad är grejen med de olika Shovel Knight-spelen egentligen?

Feber.se - 10 timmar sedan

Ny minidokumentär från NoClip Shovel Knight släpptes 2013 och spelet har sedan dess fått en rad gratistillägg med nya scenarior med andra karaktärer, som praktiskt taget är hela spel. NoClip har släppt en ny video där vi får höra David D'Angelo från Shovel Knight-utvecklarna Yacht Club Games som går igenom vad de olika Shovel Knight-spelen handlar om. Läs vidare och kommentera: https://feber.

IED Tracy är en liten eldriven offroad-maskin

Feber.se - 11 timmar sedan

Med plats för sex stycken personer Nästa månad på mässan i Genève kommer Istituto Europeo di Design att ställa ut IED Tracy. Det är en helt eldriven bil med offroad-egenskaper och plats för sex stycken personer. Den mäter 3,74 meter på längden, 2,2 på bredden och är strax över två meter hög.

Att cykla och åka elsparkcykel är lika farligt

Feber.se - 11 timmar sedan

Motorfordon är det största hotet mot de båda åkslagen OECD-organet International Transport Forum, ITF, har studerat trafiksäkerhetsfrågor för elsparkcyklar och i deras studie framkommer det att personer som åker elsparkcykel inte löper större risk att råka ut för en olycka än cyklister. De fordon som oftast är inblandade i trafikolyckor är bilar och motorcyklar. I studien framkommer dock att det är större risk för cyklister och elsparkcyklister att dö i trafikolyckor, ofta på grund av att de krockar med ett motordrivet fordon.

The Witcher 3 till Switch får cross-save med ny uppdatering

Feber.se - 11 timmar sedan

Importera sparfiler från PC Att The Witcher 3 ens rullar på den glorifierade surfplattan Nintendo Switch är inget annat än ett mirakel. Men det finns alltid utrymmer för förbättring. En ny uppdatering till spelet har börjat rulla ut till Switch-spelarna och med uppdateringen kommer med förbättrad grafik, touchkontroll i Gwent och nya displayinställningar.

Koenigsegg tar med sig ny hybrid-bil till Genève?

Feber.se - 12 timmar sedan

Med 2+2-utförande Genève-mässan börjar närma sig och därmed också flera rykten kring vad som kan tänkas visas upp. De senaste gällande Koenigsegg är att de kommer att ställa ut en ny hybrid-bil med litet baksäte. Den ska ha en trecylindrig förbränningsmotor på 2,0 liter med FreeValve-tekniken som tillsammans med en eller flera elmotorer ska generera hela 1500 hästar.

48 tv-kanaler får tillstånd att sändas i marknätet

Feber.se - 12 timmar sedan

Mera sport och mera HD Idag meddelade myndigheten för press, radio och tv vilka företag som får de nya tillstånden att sända tv i det marksända nätet samt vilka tv-kanaler dessa företag har tänkt sig att sända där. Sammanlagt rör det sig om hela 48 stycken tv-kanaler som från och med 1 april och sex år framåt får rätt att börja sända via marknätet. Totalt var det 79 tv-kanaler som ansökte om tillstånd för sändning i marknätet men alla dessa fick inte det.

Polisen vill läsa konversationer i krypterade appar

Feber.se - 12 timmar sedan

Kan röstas igenom i veckan På torsdag kommer Riksdagen rösta om ett nytt lagförslag om hemlig dataavläsning, vilket skulle öppna upp för möjligheten att läsa misstänktas krypterade appar. Detta genom att installera programvara som trojaner eller utnyttja andra tekniska hjälpmedel för att kunna samla information från misstänktas mobiler, datorer och surfplattor. Detta innefattar inte bara kommunikation, utan även bilder och andra filer.

Polisen vill kunna installera trojaner i misstänktas mobiler

Feber.se - 12 timmar sedan