Du läser nu början på ett inlägg från Feber.se

Sonic the Hedgehog-filmen får hyfsade recensioner

Feber.se - 14 Feb 20 kl. 07:20

Nu har den blåa igelkotten sprungit in på biograferna Idag har Sonic the Hedgehog premiär i USA efter det att denna försenats då man beslutade sig för att animera om Sonics utseende helt och hållet. Detta var något filmbolaget Paramount Pictures beslutade att göra efter det att den blåa igelkottens utseende i den första version av filmen sågats av fansen. De första recensionerna av filmen har nu börjat trilla in och i klippet ovan kan ni kolla in vad IGN tyckte om filmen. Filmen får förhållandevis hyggliga recensioner av dem som sett den och Sonic ser betydligt mycket bättre ut i den nya versionen än den styggelse man visade upp i ursprungsversionen. Fortsätt läs..

Omnible- Recensioner

Bokbloggar - 25 Aug 20 kl. 12:45

Sonic the Hedgehog-uppföljaren har fått premiärdatum

Feber.se - 24 Jul 20 kl. 15:00

8 april 2022 Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, sägs det. Och det får vi hoppas stämmer då vi kommer få vänta ett bra tag innan Sonic the Hedgehog-uppföljaren har premiär. Ben Schwartz, som lånar ut sin röst till den blå igelkotten, har via Twitter berättat att premiärdatumet för filmen har spikats och filmen kommer visas på biografer, om de inte är nedstängda på grund av coronan, i april 2022.

Kan man lita på MKBHD?

Feber.se - 10 Jul 20 kl. 15:00

MKBHD snackar etik i ny video Transparens är kalastrevligt. Och det tycker även Youtubern Marques Brownlee. I sin senaste video pratar han om hur han arbetar med sina recensioner och hur läget ser ut med sponsrade inlägg.

Fler inlägg från Feber.se

Strava delar din position till alla som default

Feber.se - 15 minuter sedan

Det känns ju mindre okej Det verkar som om den populära träningsappen Strava delar med sig av användarnas positioner automatiskt om detta inte stängs av i användarens inställningar för kontot. Det var en twittrare som av en händelse upptäckta att Stravas så kallade flyby-funktion började skicka information om andra löpare han mötte på sin träningsrunda. När twittraren undersökte detta lite närmare upptäckte han att Flyby och andra av Stravas positioneringsfunktioner delar användarens position och annan data som default, något ni kan kolla in på skärmdumpen här nedanför från mitt eget konto.

Lite gameplay från medeltida stadsbyggaren Manor Lords

Feber.se - 45 timmar sedan

Visar upp grundmekanikerna Enmansstudion Slavic Magic har släppt en ny video från det läckra Manor Lords där gänget går igenom några av de saker vi kommer få göra i spelet. Mer specifikt fokuseras det på själva byggandet, handel och militärrekrytering. Manor Lords kommer släppas i sinom tid som Early Access-spel på Steam, men när det kommer ske är okänt.

Wikipedia ska få ny design

Feber.se - 1 timme sedan

Den nuvarande har hängt med i över tio år Den här artikeln har något inbäddat i sig, troligen ett videoklipp. Se klippet. Wikimedia, den ideella organisationen som driver det globala uppslagsverket Wikipedia, meddelade igår att Wikipedia kommer att få ett nytt utseende det kommande året.

Microsoft satsar på holografisk lagring i molnet

Feber.se - 1 timme sedan

Project HSD vill bli ett komplement till Azures hårddiskar Under andra dagen på Microsofts utvecklarkonferens Ignite så visade företaget upp en lösning för att lagra holografisk data som man håller på och utvecklar. Microsoft kallar det för "Project HSD" (Holographic Storage Device) och tanken är att data från Microsofts molnplattform Azure ska lagras i det tredimensionella lagringsmediet. Holografisk lagring presenterades redan på 1960-talet men än så länge har det inte fått något större genomslag på grund av det varit dyrt och komplicerat att använda på ett effektivt sätt.

Uncle Ben's byter namn och logga

Feber.se - 1 timme sedan

Var för rasistiskt och stereotypiskt Snart får ni leta efter Ben's i hyllorna när ni ska ha snabbris eller liknande. Namnet Uncle Ben's som har funnits i 70 år kommer nämligen att försvinna efter många år av kritik att både namnet och loggan är för rasistiskt och stereotypiskt. Bilden på den svarta mannen med fluga kommer således att försvinna från paketen och i marknadsföringskampanjer.

Trailer för David Attenborough: Ett liv på vår planet

Feber.se - 2 timmar sedan

Dokumentär om den legendariske presentatören Vi har hört David Attenborough prata om vår planet en och annan gång, men nu verkar det vara dags för David Attenborough att prata om sig själv. Netflix har släppt en trailer för den kommande dokumentären David Attenborough: Ett liv på vår planet där vi kommer få följa Attenborough och höra om honom och om några största utmaningarna som vår planet står inför. 4 oktober släpps David Attenborough: Ett liv på vår planet.

Jeff Bezos drar igång satsning på förskolor

Feber.se - 2 timmar sedan

Världens rikaste man ska bilda fattiga barn Amazons grundare Jeff Bezos kommer nästa månad att dra igång den första förskolan under utbildningsprogrammet "Bezos Academy" som Jeff Bezos presenterade för två år sedan. Den första Bezos Academy-förskolan kommer att öppna i amerikanska Des Moines 19 oktober och kommer att erbjuda gratis platser åt barn i åldrarna 3 - 5 år. Förskolan blir den första i ett nätverk som primärt kommer att fokusera på att erbjuda barn till mindre bemedlade föräldrar förskoleplats.

Among Us 2 skrotas

Feber.se - 2 timmar sedan

Nymodigheter petas in i föregångaren i stället Om ni tillbringat några minuter på internet de senaste veckorna så har ni troligtvis inte missat att Among Us har blivit rätt populärt. Så pass att utvecklarna Innersloth bestämt sig för att skrota uppföljaren helt och i stället fokusera på att förbättra originaltiteln. Innersloth meddelade förra månaden att Among Us 2 var på ingång, men då originalet exploderat i popularitet så känner gänget att det är en bättre idé att ta förbättringarna som skulle läggas till i uppföljaren i originalet i stället.

Nu är den här - Volkswagen ID.4

Feber.se - 3 timmar sedan

Kostar från 514.900 kronor Nu kommer nästa modell i Volkswagens ordentliga elbilssatsning - ID.4.

Årets Game Awards hålls 10 december

Feber.se - 3 timmar sedan

Datum för spelfest spikat Nu är det hårda ord på ingång, men 2020 är sådär. Få har gått som planerat, men likt en riddare i vit rustning har Geoff Keighley meddelat att The Game Awards kommer rulla nästan som vanligt och eventet kommer hållas 10 december. Hur upplägget kommer se ut i år är för tillfället okänt, men oavsett kommer det levereras ett gäng trailers för kommande spel samt en hel del prisutdelning.

Håll koll på spridningen av Covid-19 med Google Maps

Feber.se - 3 timmar sedan

Ny funktion i Googles kart-app Google har lagt till ett nytt lager med information till Google Maps med vilket det går att se hur många personer per 100.000 i ett specifikt område som har rapporterats smittade av Covid-19. I det nya "coronalagret" på Google Maps kan man med hjälp av färger se hur stor smittspridningen är i ett område.

Fungerar inloggningen till Premium för dig?

Feber.se - 4 timmar sedan

Efter vår fix Hej kära Premium-prenumeranter (och alla andra!). För nästan två veckor sedan gjorde vi om inloggningen till Feber Premium en smula och nu undrar jag helt enkelt hur det har fungerat?

The Verge tycker till om årets iPad

Feber.se - 4 timmar sedan

Yep, it's an iPad Förra veckan presenterade Apple en rykande färsk iPad som kommer med Apples A12 Bionic-processor och, ja, inte så mycket mer egentligen. The Verge har tagit en ordentlig titt på det senaste tillskottet i iPad-familjen och den får tummen upp, men det verkar vara dags för Apple att förbättra mjukvaran en skvätt. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Black Widows premiär skjuts upp till nästa år

Feber.se - 4 timmar sedan

Det bidde inga nya filmer från Marvels universum i år Den 6:e november var det tänkt att Marvels redan försenade storfilm Black Widow skulle gå upp på världens biografer men igår meddelade Marvels ägare Disney att så inte kommer bli fallet. Det nya premiärdatumet för Black Widow är nu satt till 7 maj 2021 vilket kommer att påverka premiärdatumen för ett gäng andra Marvel-filmer. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings skulle egentligen ha premiär 7 maj 2021, det datum som nu Black Widow "tagit över", och är nu framflyttad till 9 juli 2021.

Nu har den självkörande båten Mayflower sjösatts

Feber.se - 15 timmar sedan

IBM:s AI-kapten ska korsa Atlanten på egen hand Efter att ha arbetat med att utveckla den självkörande båten Mayflower Autonomous Ship (MAS) under två års tid har IBM och forskningsorganisationen ProMare nu sjösatt denna inför den kommande resan över Atlanten. Tanken är att MAS på egen hand ska ta sig samma rutt som det berömda brittiska segelfartyget med samma namn gjorde för 400 år sedan. Dagens Mayflower har dock ingen mänsklig kapten utan tanken är att IBM:s "AI-kapten" ska navigera skutan över pölen till Nordamerika.