Samsung ryktas presentera Galaxy Note 9 i augusti

Feber.se - 04 Jun 18 kl. 16:45

Nästa flaggskepp från Sydkorea Nyhetsbyrån Bloomberg uppger att Samsung kommer att presentera Galaxy Note 9 den 9 augusti. Stämmer dessa uppgifter så innebär det att Note 9 presenteras två veckor tidigare än vad Note 8 gjordes förra året. Anledningen till varför Note 9 presenteras lite tidigare i år spekuleras det om är för att ge Samsung ett litet försprång innan Apple presenterar årets nya iPhone-modeller. Förra året så började Apple sälja sina nya iPhone-modeller innan Samsung fått ut Galaxy Note 8 på marknaden. Fortsätt läs..

Ny pressbild på Samsung Galaxy Note 9

Swedroid.se - Allt om Google Android - 1 timme sedan

Här kommer helt sonika en ny pressbild på Samsung Galaxy Note 9 – den här gången i färgen ”Lilac Purple”. En bild på den blå modellen (”Coral Blue”), med gul pekpenna, har tidigare hamnat på webben. Det finns inte mycket att säga om designen som inte redan har sagts, och utseendemässigt har telefonen mycket gemensamt med sin föregångare.

Rykte: Samsung kommer slå ihop Galaxy S och Galaxy Note

Något många har påpekat är att Galaxy Note numera har mycket gemensamt med den senaste Galaxy S Plus-modellen. Det finns förstås olikheter, men bortsett från pennan har enheterna sedan i fjol varit ungefär lika stora med mycket snarlika komponenter. Även Note 9 förväntas vara nära besläktad med Galaxy S9 Plus.

Galaxy Watch blir Samsungs nästa smartklocka

Feber.se - Igår: 15:15

Det blir ingen Gear S4 Enligt SamMobile så planerar Samsung att döpa sin nästa smartklocka till "Galaxy Watch" vilket innebär att det antagligen aldrig kommer att komma någon Samsung Gear S4. Namnbytet sker antagligen för att man tycker att klockorna passar bättre ihop med Samsung Galaxy-mobilerna än Samsung Gear-grejer som VR-headset och annat. SamMobile uppger vidare att Galaxy Watch kommer att köra Samsungs egna operativsystem Tizen 4.

Samsung ryktas lägga ner Note-serien

Feber.se - Igår: 15:00

Kommer i stället leverera större S-modell Det verkar som att Note 9 kan bli den sista Note-telefonen från Samsung. Företaget ska enligt nytt rykte slopa Note-serien och komplettera S-serien med en större modell, vilket förklarar ryktena om att företaget kommer lansera tre flaggskepp i S-serien nästa vår. Note-serien kommer alltså inte dö helt, utan endast byta namn.

Microsoft lovar ny Xbox One-hårdvara på Gamescom

Dags för ny Elite-kontroll? Major Nelson har levererat ett nytt blogginlägg där Microsoft berättar att vi kommer få se lite ny Xbox One-hårdvara under spelmässan Gamescom, som drar igång i augusti. Vad det rör sig om för hårdvara är för tillfället oklart.

Samsung ryktas visa upp Bixby-högtalare i augusti

Vid sidan av Note 9 Samsung kommer presentera Note 9 i början av augusti, men det verkar inte vara den enda enheten företaget har på ingång. Enligt ett nytt rykte som snappats upp av Wall Street Journal ska Samsung presentera sin smarta Bixby-högtalare vid sidan av telefonen. Vad du kommer kunna göra med Bixby-högtalaren och hur den kommer se ut är för tillfället oklart, men det ryktas att enheten kommer kunna skicka riktat ljud till personen som pratar med högtalaren för att kunna höra Bixby bättre.

Samsung Galaxy Watch kör Tizen och inte Wear OS, trots allt

Sedan i maj har det förekommit rykten om att Samsung planerar att återvända till Wear OS genom en smartklocka kallad Galaxy Watch. Enligt SamMobile kör dock Galaxy Watch Samsungs egna system Tizen – och det är uppföljaren till Gear S3 från 2016. Galaxy Watch påstås därtill köra en ny version av Tizen, närmare bestämt Tizen 4.

Samsung kan inte sluta nämna Apple i sina reklamfilmer

Swedroid.se - Allt om Google Android - 18 Jul 18 kl. 14:57

Samsung har i åratal drivit gäck med sin största konkurrent på smartphonemarknaden, som naturligtvis är Apple. Framförallt är det Samsung i USA som valt att använda det upplägget i sin marknadsföring. Det innebär att Apple ibland figurerat lika flitigt i reklamen för Samsung Galaxy som Samsungs egna enheter.

Så här ser Samsung Galaxy Note 9 ut

Swedroid.se - Allt om Google Android - 17 Jul 18 kl. 19:52

Evan Blass har som i förbigående publicerat en pressbild på Samsung Galaxy Note 9, vilken visar i stort sett hela designen. Vi ser de dubbla bakre kamerorna (med olika stora cirklar), fingeravtrycksläsaren, framsidan, samt pekpennan vars färg står i kontrast till telefonens. Precis som väntat fortsätter Samsung att undvika sensorjack i skärmen, och den fysiska Bixby-knappen finns kvar.

Bild på Galaxy Note 9 i handen på Samsungs VD

Swedroid.se - Allt om Google Android - 17 Jul 18 kl. 16:13

Även om fotografiet inte direkt avslöjar några nya detaljer, har Galaxy Note 9 påträffats i handen på Samsung-chefen DJ Koh. Han använde nyligen den kommande toppmodellen offentligt under ett event. Utöver en något tunnare ram nedanför skärmen på framsidan och en mer fördelaktig placering av fingeravtrycksläsaren på bakstycket förväntas Galaxy Note 9 vara i stort sett identisk med sin föregångare utseendemässigt.

Ordentlig trailer för Glass

Har premiär i januari I samband med San Diego Comic-Con har Universal Pictures släppt en ordentlig trailer för M. Night Shyamalans nya film Glass. Filmen är en uppföljare på Unbreakable och Split och vi får ännu en gång möta karaktärerna David Dunn, Elijah Price och alla olika karaktärer James McAvoy spelar.

Disney avbryter samarbete med James Gunn

På grund av skämtinlägg på Twitter Det verkar inte som att den tredje Guardians of the Galaxy-filmen kommer regisseras av James Gunn. Disney har bestämt sig för att avbryta alla framtida samarbeten med regissören efter att den konservativa nyhetssidan The Daily Caller grävt fram ett gäng Twitter-inlägg från Gunn från 2008 och 2009 där han skämtat om våldtäkt och incest. I ett uttalande från Walt Disney Studios säger ordförande Alan Horn detta: "The offensive attitudes and statements discovered on James’ Twitter feed are indefensible and inconsistent with our studio’s values, and we have severed our business relationship with him.

Nu finns det 487 stycken elbilstillverkare i Kina

Det är ett gäng det Det ploppar upp mängder av olika elbilstillverkare överallt. Alla vill ha en del av kakan och många lovar mycket. Kina leder dock, i alla fall när man tittar på antalet tillverkare det finns.

Enorm dammstorm täcker hela Mars

NASA visar före- och efter-bilder Den dammstorm som uppstod i maj på Mars har nu slagit sig samman med andra dammstormar på planeten och som det ser ut på NASA:s bilder så omsluter stormen mer eller mindre hela planeten just nu. Dammstormen har tidigare fått NASA:s mars-farkost Opportunity att gå i dvala för att spara energi då solen inte längre kan ladda upp dess batterier. Opportunitys lite yngre brorsa Curiosity drivs på kärnkraft och den kan fortsatt rulla runt och samla in data från stormen och planeten.

Tested hänger med Laika

Tittar på lite dockor Norman Chan från Tested befinner sig på San Diego Comic-Con för att se vad mässan har att erbjuda. Gänget har släppt en video där Norm hänger med filmmakarna på Laika Studios för att prata om deras stop motion-filmer. Läs vidare och kommentera: http://feber.

Brawlout släpps 21 augusti till PS4 och Xbox One

Smash Bros-klon blir spelbar på fler plattformar Brawlout finns redan tillgängligt till PC och Nintendo Switch, men om en månad kommer vi även kunna spela Smash Bros-klonen på fler konsoler. Spelet kommer nämligen släppas till PS4 och Xbox One 21 augusti. Switch-versionen av spelet har fått 60 poäng på Metacritic och kritiker säger bland annat att det är en stabil Smash-klon, men håller inte riktigt i längden.

Telemark blir ingen OS-sport

Norge besvikna Internationella olympiska kommittén, IOK, beslutade i veckan att telemark inte kommer att bli någon ny OS-sport i Vinter-OS i Peking 2022. I Norge och där är man lite besvikna över att sporten inte kommer med till OS 2022 skriver DN. irger Goberg, norsk medlem av telemarkkommittén i Fis, säger i en kommentar till NTB: "Det är självklart väldigt viktigt för oss att telemark kommer in på OS-programmet, men vi måste vara realistiska.

Företag på Nya Zeeland har testat 4-dagarsvecka

Ansåg att det var en succé Det Nya Zeeländska företaget Perpetual Guardian har under två månader tid testat att låta deras 240 anställda jobba fyra dagar i veckan medan de fortsatt fick betalt för fem. När företaget nu utvärderat testet så verkar det som om man är mycket nöjda med resultatet. Innan testet var det bara 54 procent av företagets anställda som kände att de hade balans mellan sitt privat- och arbetsliv.

Ferrari har tagit patent på fyrcylindrig motor

Med eldriven kompressor Det kan vara så att Ferrari har en ny motor under utveckling. Men det är ingen V8:a, heller ingen V6:a utan en fyrcylindrig motor med en tillhörande eldriven kompressor. Det är i alla fall vad man har fått patent på nyligen.

Arrivo ska också bygga hyperloop-bana i Kina

Fast för bilar Igår blev det känt att Hyperloop Transportation Technologies skulle bygga en hyperloop-bana i Kina och det verkar som om även deras konkurrent Arrivo kommer att göra det. Arrivo är antagligen ett av de mindre kända hyperloop-företagen och det drogs igång av Brogan BamBrogan som tidigare arbetade på Hyperloop One, ett företag han lämnade efter ett mycket infekterat bråk. Arrivos "hyperloop"-ide skiljer sig lite från andra liknande företag.

The Verge undersöker Instagrams algoritmer

Varför syns vissa användare oftare? The Verge har släppt en ny video där gänget undersöker Instagram och försöker lista ut hur vår interaktion i appen påverkar flödet. Läs vidare och kommentera: http://feber.

Galaxy Watch blir Samsungs nästa smartklocka

Feber.se - Igår: 15:15

Samsung ryktas lägga ner Note-serien

Feber.se - Igår: 15:00

En första titt på Godzilla: King of the Monsters

Feber.se - Igår: 14:45

Millie Brown blir rädd för en radioapparat Warner Bros. har släppt ett litet klipp på deras kommande film Godzilla: King of Monsters som släpps nästa år. I scenen får vi se när Millie Brown i rollen som Madison Russell försöker få kontakt med omvärlden men möts av något slags fasansfullt ljud som jag antar är från ett av de tre monstren Mothra, Rodan eller Ghidorah.

Booking.com fällda i Patent- och Marknadsdomstolen

Feber.se - Igår: 14:30

Ska inte blanda sig i hotells prissättningar Patent- och marknadsdomstolen har fällt den stora hotellbokningstjänsten Booking.com då man anser att deras villkor gentemot hotellen som visas på tjänsten strider mot förbudet mot konkurrensbegränsande avtal. Det hela handlar om att Bookings.