Du läser nu början på ett inlägg från Feber.se

Iron Savages gör musik av Lenovo-recensioner

Feber.se - 13 Jan 21 kl. 13:40

Svenskt metallband i reklamkampanj för Lenovo-grejer Lenovo har släppt en ny reklamkampanj där de låtit det svenska metallbandet Iron Savages sätta musik till några recensioner som tech-sajter gjort av deras produkter. Här ovanför kan ni kolla in en "metal review" av Iron Savages som baseras på recensionen som svenska Mobil skrev om Lenovos speltelefon Lenovo Legion Phone Duel. Här nedanför hittas musiksatta versioner av The Verges recension för laptopen Lenovo Legion 5i samt Man of Manys recension av den stationära datorn Legion Tower 5i. Lenovos Metal Review-kampanj är framtagen av den svenska kommunikationsbyrån Ehrenstråle. Fortsätt läs..

Lenovo ThinkBook Plus Gen 2 får en större e-ink-skärm

Feber.se - 13 Jan 21 kl. 18:20

Ny version av laptop med dubbla skärmar Förra året presenterade Lenovo ThinkBook Plus som hade en så kallade e-ink-skärm på laptopens lock och på den pågående CES-mässan presenterades en ny version av laptopen med dubbla skärmar. ThinkBook Plus Gen 2 har en e-ink-skärm som är på 12 tum vilket kan jämföras med den som satt i förra årets modell som var på 10,8 tum. Upplösningen på e-ink-skärmen ligger på 2560x1600 pixlar vilket är samma upplösning som datorns 13 tum stora huvudskärm kör.

Lenovo visar upp de smarta glasögonen ThinkReality A3

Feber.se - 11 Jan 21 kl. 07:00

Ger tillgång till upp till fem virtuella datorskärmar Lenovo har visat upp ett par smarta glasögon vilka är tänkta att användas för dem som vill ha tillgång till lite virtuella datorskärmar som komplement till den dator eller mobiltelefon glasögonen är kopplade till. Lenovo ThinkReality A3 har möjlighet att visa upp till fem virtuella skärmar som användaren kan se samtidigt. Glasögonen drivs av Qualcomms Snapdragon XR1 och är även försedda med kameror som kan filma i 1080p.

Lenovo Yoga AIO 7 är en dator vars skärm går att rotera

Feber.se - 08 Jan 21 kl. 11:00

Om man vill ta upp lite mindre plats på skrivbordet Lenovo har visat upp en allt-i-ett-dator i sin Yoga-serie vars skärm går att rotera, något som kanske kan vara intressant om man vill att skärmen ska ta mindre plats på skrivbordet eller om man arbetar med något som ser bättre ut i vertikalt format. Yoga AIO 7:s 27 tum stora 4K-skärm går även att vinkla i 20 grader om användaren föredrar att ha den lite bakåtlutad. Det går att få datorn med antingen AMD-processorerna Ryzen 7 4800H eller Ryzen 5 4500H och som GPU hittas Nvidia:s RTX 2060.

Lenovo presenterar laptop som dubblerar som spelkonsol

Feber.se - 07 Jan 21 kl. 16:00

NEC Lavie Mini är en udda kombo i pc-segmentet Snart drar CES-mässan igång och några som verkar ha laddat upp inför det är kinesiska Lenovo. Nu har företaget visat upp en rätt så udda laptop som man har utvecklat tillsammans med samarbetspartnern NEC. NEC Lavie Mini är en liten laptop som både går att använda som en traditionell laptop men som även går att fälla ihop för så att den går att användas som en handhållen spelkonsol.

MKBHD tar en titt på Lenovo X1 Fold

Feber.se - 25 Nov 20 kl. 09:00

Laptopen med vikbar skärm Lenovo visade upp sin imponerande laptop med vikbar skärm, eller surfplatta kanske man ska kalla den, redan förra året och i höstas började Lenovo kränga enheten. Nu har MKHBD fått lägga vantarna på X1 Fold och i en ny video berättar han om vad man kan göra med det nya formatet. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Martin Molin släpper all Wintergatan-musik till kreatörer

Feber.se - 23 Nov 20 kl. 11:40

Spela upp fin musik i dina videor alldeles gratis Streamar du eller skapar videor till Youtube och är på jakt efter fin musik att spela upp i videorna? Då har vi goda nyheter då Martin Molin släppt all musik från Wintergatan, inklusive den musik som gjorts för Youtube-kanalen, helt gratis att använda. I den senaste videon som släpptes i helgen berättar Martin om det hela och säger att så länge man lägger vantarna på gratislicensen och följer direktiven i avtalet så är det bara att tuta och köra.

Dansk musik åter på YouTube igen

Feber.se - 01 Oct 20 kl. 21:00

Hurra! I somras skrev vi att dansk musik plockats bort från YouTube då man inte kunde komma överens om upphovsrättsersättning till artisterna. Nu har videotjänsten och rättighetsorganisationen Polaris ingått ett nytt avtal och musiken är tillbaka - hurra!

Ny trailer för Iron Mask

Feber.se - 01 Oct 20 kl. 11:00

Jackie Chan och Arnold Schwarzenegger fightas Här kommer en färsk trailer för den helknasiga fantasy-filmen Iron Mask. I den får vi se Jackie Chan och Arnold Schwarzenegger involvera sig i diverse knasigheter med drakar och demoner. Filmen har premiär den 20 november.

Lenovo ThinkBook 15 Gen 2 levereras med trådlösa hörlurar

Feber.se - 29 Sep 20 kl. 16:40

Som förvaras inuti laptopen Idag visade Lenovo upp nästa generation av ThinkBook 15. Det mest spektakulära med den är antagligen att den har gjort plats för ett par trådlösa hörlurar som förvaras och laddas i laptopens chassi. Det innebär att användaren antagligen inte kommer att förlägga hörlurana lika enkelt som om de hade förvarats separerade från datorn.

Fler inlägg från Feber.se

Har företag planerade förfallodagar på sina produkter?

Feber.se - 15 timmar sedan

Our Changing Climate kollar in Charlie, från YouTube-kanalen Our Changing Climate, pratar här om hur vissa företag verkar ha planerade förfallodagar på sina produkter vilket, enligt honom, gör det svårt att vara miljövänlig. Enligt klippet är normen som sådan för många företag att saker ska gå sönder inom en viss en tid. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Galaxy Quest 2 kan fortfarande bli av

Feber.se - 16 timmar sedan

Har tydligen ett fantastiskt manus Galaxy Quest är en riktigt bra rulle och en uppföljare är något fans länge har längtat efter. Det var en uppföljare i form av en serie sades vara på gång från Amazon men slopads när Alan Rickman gick bort 2016. Men enligt skådespelaren Tim Allen, som spelade Jason Nesmith i filmen, är hoppet fortfarande vid liv då denna potentiella uppföljare redan har, enligt honom ett fantastiskt manus.

Digital Foundry kollar in DOOM Eternal på Switch

Feber.se - 17 timmar sedan

Imponerande port tydligen John Linneman från Digital Foundry gör här en ordentlig djupdykning i Switch-versionen av DOOM Eternal. Denna version har utvecklats av Panic Button och är, enligt Digital Foundry, den mest ambitiösa portningen av idTech till Switch hitintills. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Hamster utforskar Portal-bana

Feber.se - 18 timmar sedan

Men finns det tårta? Klipp där någon byggt upp en liten labyrinth med Portal-tema för sin hamster. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Pilotavsnittet för The Last of Us har fått en regissör

Feber.se - 19 timmar sedan

Kantemir Balagov heter han I dag stod det klart att den ryska regissören Kantemir Balagov kommer regissera pilotavsnittet för HBO-serien The Last of Us som då är baserat på spelet med samma namn. Kantemir är nog mest känd för filmen Beanpole från 2019 (trailer nedan) och har generellt en visuell stil som säkert kommer passa serien väldigt bra. Något premiärdatum för serien finns inte ännu.

Apple sätter stopp för sidladdning på Apple Silicon

Feber.se - 20 timmar sedan

Störigt En kul grej med Apple Silicon är att de kan köra iOS-appar så länge de är tillgängliga i Mac App Store. Men även appar som inte finns i den butiken har gått att köra på datorna genom sidladdning via verktyg som iMazing. Men nu verkar det vara slut på det roliga då 9to5Mac rapporterar att det inte längre kommer vara möjligt att sidladda appar på M1 Macar, även om de finns tillgängliga på iOS.

Cyberpunk 2077 började inte utvecklas förrän 2016

Feber.se - 21 timmar sedan

Förklarar en del Speljournalisten Jason Schreier har gjort en ordentlig djupdykning i utvecklingen av Cyberpunk 2077. Han pratade med 20 nuvarande och före detta CD Projekt RED-anställda för att försöka reda ut hur släppet kunde bli så fel, framför allt då konsolversionerna. Bland annat kom det fram att även om spelet tillkännagavs redan 2012 och fick en trailer 2013 började utvecklingen av spelet inte dra igång på allvar förrän under 2016.

Nytt premiärdatum för Godzilla vs. Kong

Feber.se - 22 timmar sedan

Släpps redan den 26 mars Den kommande monsterfilmen Godzilla vs. Kong har nu fått ett nytt premiärdatum och det är den 26 mars. Det är nästan två månader tidigare än förväntat då tidigare premiärdatum var den 21 maj.

WhatsApp skjuter upp sitt nya användaravtal

Feber.se - 23 timmar sedan

Med tre månader För någon vecka sedan uppdaterade den Facebook-ägda meddelandetjänsten WhatsApp sitt användaravtal och började kräva deras användarna ska acceptera att deras data delas med Facebook om de vill fortsätta använda appen. Kort sagt innebär det att WhatsApp kommer att börja dela med sig en del av din data med Facebook. Detta gjorde vissa av tjänstens användare inte helt nöjda och ledde också till att meddelandetjänsterna Telegram samt Signal fick miljontals nya användare.

Apple sägs designa om iMac

Feber.se - Igår: 07:00

På tiden! Den här helgen dök det upp en hel klase med Apple-rykten vilket ju alltid är kul. Under gårdagen rapporterade vi bland annat om att de potentiellt hade en premiumtjänst på gång för podcasts samt en fingeravtrycksläsare för årets iPhones.

Apple kan ha en premiumtjänst för podcasts på gång

Feber.se - Igår: 16:00

Där ser man The Information rapporterar att Apple har planer på att lansera en premiumtjänst för podcasts. Denna idé är ju inte direkt något nytt då flera andra podcast-tjänster har eller planerar liknande grejer. Om detta nu blir av för Apple så skulle det i så fall ge betalande användare tillgång till exklusiva podcasts och bonusmaterial.

En trailer för Willy’s Wonderland

Feber.se - Igår: 15:00

Filmen där Nicolas Cage slåss mot animatroniska djur I går fick vi den första trailern för den kommande filmen Willy’s Wonderland vilket är den något Five Nights at Freddy’s-inspirerade filmen som handlar om en vaktmästare som strider mot animatroniska djur i en övergiven restaurang. I huvudrollen ser vi Nicholas Cage och man kommer kunna se den via diverse VOD-tjänsten från den 12 februari. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Peach’s Castle som GoldenEye-bana

Feber.se - Igår: 14:00

Ja, varför inte? Ett gäng entusiaster har återskapat Peach’s Castle som GoldenEye 007-bana. Hela grejen är rätt ambitiös så det inte bara är en enkel flerspelarkarta utan även en med olika uppdrag om man vill spela själv.

Canon lanserar interaktiv sajt för sin CE-SAT-1-satellit

Feber.se - Igår: 13:00

Den som fotograferar jorden med en 5D Mark III För dryga tre år sedan skickade Canon upp sin lilla satellit CE-SAT-1 som hade en modifierad 5D Mark III i sig. Satelliten tar bilder på jorden med hjälp av ett Cassegrain-teleskop och nu kan du få ett smakprov på hur dessa bilder ser ut. Canon lanserade nämligen en interaktiv sajt där du kan hoppa mellan olika platser på jorden och ta bilder.

Årets iPhone sägs få fingeravtrycksläsare

Feber.se - Igår: 12:00

Och kanske får vi i framtiden en med vikbar skärm Bloomberg rapporterar att årets iPhone-modell kommer ha en fingeravtrycksläsare direkt i skärmen. Fingeravtrycksläsare är ju inte direkt något nytt Apple redan hade det i 2013 med sin iPhone 5S men relegerade också det några år senare för Face ID. Men enligt Bloomberg är fingeravtrycksläsaren något som kommer att komma tillbaka dock inte som Face ID-ersättare utan som komplement.